Reis en aankomt Roemenië! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Liesbeth - WaarBenJij.nu Reis en aankomt Roemenië! - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Reis en aankomt Roemenië!

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

17 Oktober 2012 | Roemenië, Oradea

Jaja daar istie, mijn eerst blog :D Ik ben nu in het gastenverblijf in Oradea, Roemenië en het is 19:30. Één uurtje later dan in Holland dus. Om 09:35 dinsdagochtend zou mijn vliegtuig vanaf Eindhoven vertrekken. Ik moest redelijk opschieten omdat je bij de vliegmaatschappij, Wizzair geen vaste plaats kunt reserveren. Als je een ticket boekt, dan ben je verzekerd van een plaats. Maar als je een goede plaats wilt, dan moet je vlug zijn. We waren op tijd dus ik had geluk, ik kon bij het raam zitten en zat bij mensen vanuit Nederland van de OostEuropa zending. Ik heb een mooie vlucht gehad met weinig tot geen last van turbulentie. De tijd is omgevlogen!

Vanaf Boedapest werd ik opgehaald door een taxichauffeur. We gingen op weg naar Roemenië en reden over de snelweg, totdat de telefoon van de man ging. Nadat hij de auto aan de kant had gezet, bleek dat we een persoon waren vergeten vanaf de luchthaven. Zo vlug als mogelijk zijn we daarom terug gegaan. De eerste Roemeense woorden heb ik hiermee geleerd: ‘ma scuzati’, dat betekend sorry. Ook het woord ‘ploaie’ heb ik tijdens deze reis veel gehoord, dat betekend regen. Het regende erg hard! Maar bij mijn aankomst in Roemenië scheen de zon en was het zo’n 24 graden :D

In de tuin van het gastenverblijf waar ik ben is een opslagruimte. Vanuit Nederland komt er veel kleding voor de Roemenen. Vandaag heb ik met andere medewerkers de kleding uitgezocht en verpakt. Binnenkort word dit uitgedeeld onder de mensen die niet de financiële mogelijkheid hebben om zelf hierin te voorzien. Er is nog niet bekend wanneer dat gaat gebeuren, maar het lijkt me leuk om mee te gaan.

Morgen hoop ik naar de kleuterschool in Casa Lumina te gaan, hier horen jullie binnenkort meer over!

Blessings,

  • 17 Oktober 2012 - 18:59

    Jannie Neels:

    Liesbeth,

    Wat goed om te lezen dat je goed ben aangekomen! Ik had het gisteren al van de moeder gehoord! Maar daar is nog warmer dan hier! Heerlijk hoor!

    Liefs, Jannie

  • 17 Oktober 2012 - 18:59

    Jannie Neels:

    Liesbeth,

    Wat goed om te lezen dat je goed ben aangekomen! Ik had het gisteren al van de moeder gehoord! Maar daar is nog warmer dan hier! Heerlijk hoor!

    Liefs, Jannie

  • 17 Oktober 2012 - 18:59

    Jannie Neels:

    Oeps foutje!

  • 17 Oktober 2012 - 20:37

    Harry:

    Hoi Liesbeth,

    Leuk om je verslag te lezen! Zo te zien vermaak je je prima daar. 'Ploia' betekent dus regen? Nou, vandaag hadden we dus ploia hier. Weet je dat ook weer...;-)

    Met vriendelijke groet,

    Harry

  • 17 Oktober 2012 - 20:49

    Sandra:

    Hoi Liesbeth,

    Wat leuk dat je zo'n verhaaltje achter laat!
    Je had het er al zoveel over & lees er nu een keer wat over!
    Ziet er leuk uit, en je hebt t er erg naar je zin! :)
    Op t vliegveld in Budapest ben ik ook geweest, mooi vliegveld he?

    ik wens je nog veel plezier! & Kom heel terug op dit koude Flakkee!

    Kus,

  • 17 Oktober 2012 - 21:07

    Dini Ras:

    Echt leuk om te lezen als je de plek daar kent! (Kan het gastenverblijf nog voor me zien!)
    Kijk uit naar meer verhalen en hoor graag hoe het met de mensen is die wij daar toen ook hebben ontmoet.
    Doe ze de groeten!

    Liefs, Dini

  • 17 Oktober 2012 - 21:13

    Joop Grootenboer:

    Hoi Liesbeth,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad!

    Leuk dat we via deze blog je belevenissen kunnen volgen!

    Succes met alles!

    Groeten,

    Evelien & Joop

  • 17 Oktober 2012 - 21:40

    GdHdtje :

    Liefste liesje,

    VanHarte met je eerste Bloggggggg!!!!!!

    Spr om te horen dat je reis fijn was. (en je het ook al naar je zin hebt geloof ik)
    Leuk dat we je werk zo op afstand kunnen volgen!(en jij ons)

    Ik wens je nogmaals heel veel plezier en vooral Gods nabijheid en wijsheid.

    we gaan je missen.

    kusjes

    Guido

  • 17 Oktober 2012 - 21:42

    Bastie Neels:

    hoi liesbeth
    Heel veel plezier leuk om het te lezen
    veel liefs tante bastie

  • 17 Oktober 2012 - 22:19

    Corrie Neels:

    hallo liesbeth

    leuk om zo iets van je te horen
    fijn dat je een goede reis heb gehad
    groetjes van ome adrie , tante corrie
    en kinderen

  • 18 Oktober 2012 - 09:26

    Marieke Ras:

    Hoi Liesbeth,
    Leuk om wat van je te horen!! Dus je bent toch in het gastenverblijf terecht gekomen. Ga je binnenkort nog verhuizen of blijf je daar de komende 3 maanden?
    Lekker weer, trouwens, 24 graden! Ben wel een beetje jaloers! Ik wens je een super leuke tijd en ik zie er naar uit om regelmatig wat te lezen over wat je allemaal doet! En als je bekenden tegenkomt, dan hoor ik natuurlijk graag de verhalen!
    groetjes Marieke

  • 18 Oktober 2012 - 10:58

    Marlies :

    Ha Liesbeth,
    Goed om te horen -lezen eigenlijk- dat je veilig bent aangekomen! :)
    Is de tuin van het gastenverblijf nog steeds zo'n zooitje?! haha, zie heel dat huis nog voor me!
    ben stiekem wel een beetje jaloers hoor dat je daar lekker zit ;)
    Geniet ervan hea meis!

    Liefs marlies

  • 18 Oktober 2012 - 13:17

    Petra ( Van De Kassa):

    heej liesbeth,
    leuk om je zo te volgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes uut de Plaet

  • 18 Oktober 2012 - 14:57

    Bianca (Children's Relief):

    Hoi Liesbeth,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen! Ik wens je een hele goede tijd toe in Casa Lumina. Ik hoop dat je veel mooie dingen mag zien, meemaken, ervaren, doen enz.

    De kleding uitdelen lijkt me een erg mooie taak!!!

    Tot de volgende blog! (en mocht je vragen hebben, dan horen wij het graag!)

    Groetjes,
    Bianca

  • 18 Oktober 2012 - 14:59

    Piet Hommes:

    Leuk voor je liesbeth. Zal je verslagen blijveen lezen op facebook. Groetjes.

  • 18 Oktober 2012 - 16:29

    Marije:

    Heee liesbeth! Goed om te horen datje veilig aan ben gekomen!! Kwens je heel veel succes en plezier toe! Kga je blogs volgen!xx

  • 18 Oktober 2012 - 16:29

    Marije:

    Heee liesbeth! Goed om te horen datje veilig aan ben gekomen!! Kwens je heel veel succes en plezier toe! Kga je blogs volgen!xx

  • 18 Oktober 2012 - 18:55

    Coen:

    Hee Liesbeth :P

    Gaatie al lekker daar in Roemenie? Zeg nu heb je zo'n leuk verhaal gemaakt! Niet af gaan zwakken hej ;) Veel succes en desalniettemin :S VEEL PLEZIER!

    X

  • 18 Oktober 2012 - 22:06

    Keesjan En Cora:

    Hoi Liesbeth
    Leuk om je verslag te lezen.
    Hoe was het vandaag in de klas?
    We wensen je nog een fijne tijd toe en blijven je volgen
    Groetjes

  • 19 Oktober 2012 - 07:27

    Gerrie:

    goejemorgen Lies,
    Een gezegende dag toegewenst

  • 19 Oktober 2012 - 13:14

    Liesbeth:

    Wat een reacties!! Super leuk, allemaal bedankt :D
    Ik verblijf in het gastenverblijf, daar wonen Criti en Mireila. Cristi is de voorganger van de kerk in Casa Lumina. Ik heb ze de groetjes gedaan vanuit Holland :) Hier hoop ik te blijven voor de komende 3 maanden.
    Bij de huiswerkbegeleiding heb ik een aantal bekende gezien, het meisje waar we op huisbezoek waren geweest en waar we zo lang bleven, volgens mij is haar naam Melanie. Zij heeft toen op de gitaar gespeeld van Arend-Jan. Ook heb ik Alex gezien, wat is tie gegroeid zeg! Natuurlijk nog meer bekenden, binnenkort hoop ik foto's te maken en kan ik die online zetten.
    Gelukkig is het in de tuin niet meer zo'n zooitje haha, maar er is weer wel een hoop onkruid gegroeid..
    Nogmaals, leuk dat jullie mij volgen en bedankt voor de toewensen!

    Groetjes Liesbeth!! <3

  • 19 Oktober 2012 - 18:43

    Corrie:

    hallo liesbeth

    fijn dat het goed gaat
    ik heb vandaag het eilanden nieuws gelezen
    en toen zag ik het stukje van je er in staan
    mooi gedaan
    het ga je goed wij bidden voor je

    groetjes Ome Adrie en Tante corrie
    en de rest

  • 19 Oktober 2012 - 18:43

    Corrie:

    hallo liesbeth

    fijn dat het goed gaat
    ik heb vandaag het eilanden nieuws gelezen
    en toen zag ik het stukje van je er in staan
    mooi gedaan
    het ga je goed wij bidden voor je

    groetjes Ome Adrie en Tante corrie
    en de rest

  • 20 Oktober 2012 - 09:06

    Sonja:

    hoi lies mooi om te lezen hoe het met je is heel veel plezier in romenie en ik zal je blyven volgen
    groetjes sonja

  • 20 Oktober 2012 - 11:42

    Saapke:

    Hé Liesbeth!
    Superleuk om te lezen dat de eerste dagen in Roemenie zo goed zijn bevallen. Een goede start, heerlijk! Ontzettend leuk dat je 'oude' bekenden tegenkomt, bijzonder! Geniet ervan en ik hoop dat je de kinderen een onvergetelijke tijd gaat bezorgen... :D Zeker weten dat jij (samen met de organisatie) een verschil in hun leven kan maken.
    Groetjes, Saapke

  • 20 Oktober 2012 - 13:52

    Evelien:

    Heee leukerd!

    Super dat je veilig bent aangekomen.
    Nu gaan we lekker elkaars ervaringen lezen en we gaan beide genieten ok? ;)
    Succes meid met alles en ik hou je in de gaten!

    Dag topper!!

  • 20 Oktober 2012 - 19:48

    Pa:

    Ik ben dankbaar en blij dat je een goede reis hebt gehad en dat het goed met je gaat.
    En wat is dit een leuke manier van contact hebben met je achterban, al ben ik stiekem wel jaloers dat jij zoveel vrienden hebt, een fijne zondag toe gewenst ,God bless you .
    Zie uit naar je volgende blog, ma.

  • 20 Oktober 2012 - 19:48

    Pa:

    Ik ben dankbaar en blij dat je een goede reis hebt gehad en dat het goed met je gaat.
    En wat is dit een leuke manier van contact hebben met je achterban, al ben ik stiekem wel jaloers dat jij zoveel vrienden hebt, een fijne zondag toe gewenst ,God bless you .
    Zie uit naar je volgende blog, ma.

  • 22 Oktober 2012 - 18:12

    Wesley Spenkie:

    hoi,

    Ik ben blij dat de reis goed en veilig is afgelopen.
    Ik heb gehoord van Arie dat er alleen iets mis is gegaan met de reisticket.
    Maar het was gelukkig goed afgelopen.
    het is wel jammer dat je weg ben, want nu kunnen we geen iglo bouwen, en oud en nieuw vieren.
    OOO en als ik je niet meer spreek alvast GELUKKIG NIEUW JAAR maar ik denk dat ik je nog wel spreek.
    Ik wens je veel plezier daar.

    GROETJES WESLEY
    RUUD
    MONIQUE
    JUSTIN
    EN VLEKKIE NATUURLIJK.

  • 23 Oktober 2012 - 19:38

    Marlies:

    liesbethhh! :)
    je bent ondertussen een week weg, dus wat denk je van een tweede blog?! haha.
    ik zit al met spanning te wachten ;)
    hoe is je eerste weekje oradea bevallen??

    liefs marlies

  • 23 Oktober 2012 - 19:39

    Marlies :

    haha, zie net een verhaal van jou staan tussen de reacties!
    ik heb niks gezegd (a)

  • 23 Oktober 2012 - 20:41

    Maarten.:

    Goedeavond Liesbeth,

    Fijn om te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
    Nu ik dit schrijf ben je alweer bijna een week in Oradea.
    Zijn de knuffels die je had meegenomen al op de juiste bestemming of moet je die gelijk met de kleding uitdelen?

    Ik heb de blog voor Opa en Oma maar even uitgedraaid.
    We zien uit naar je volgende verslag.

    Groetjes Opa, Oma en Oom Maarten.

  • 23 Oktober 2012 - 23:29

    Mevr. Van Der Ziel:

    Hallo Liesbeth,

    Fijn ndat je een goede reis gehad hebt.
    Leuk dat we je zo kunnen volgen.
    Hartelijke groeten ook van mijn man.

    J.A. van der Ziel

  • 25 Oktober 2012 - 19:42

    Lida:

    Hoi Liesbeth,

    Leuk om via je blog op de hoogte te blijven van je belevenissen!
    Geniet van deze bijzondere tijd.
    God bless you!!

    Groetjes van Lennart, Lida en Job

  • 26 Oktober 2012 - 19:34

    Joop Osseweijer Langeweg 4 A Middelharnis:

    Hallo Liesbeth,ik heb je stukje in de zaaijer gelezen dat je zou vertrekken naar Oradea, Oradea is voor mij een bekende stad in Roemenie,ik rij 4 keer in het jaar naar Roemenie, naar Uzon bij Brasov en naar Buftea bij Boekarest, ik slaap in Oradea altijd in het Ramada hotel, ik ga er 19 november weer heen, dus mocht je wat vergeten zijn , of als er een pakket naar jou toe moet die tijd wil ik het wel meenemen en bij je brengen,verder wens ik je daar een goed verblijf de komende maanden,en dat jouw werkzaamheden daar vrucht zullen dragen, fijne tijd daar in Oradea,groeten Joop Osseweijer

  • 26 Oktober 2012 - 19:50

    Corma Hak:

    hoi liesbeth

    hoe is het daar in roemenie.
    vind het erg leuk om je te volgen met het werk dat je daar doet.
    en je moeder houd ons ook op de hoogte.veel zegen in je werk daar
    en Gods nabijheid toegwenst.

    groetjes corma en de rest van de familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1693
Totaal aantal bezoekers 31958

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 18 Juni 2014

Dts Heidebeek

27 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Boodschappenpakketten uitdelen :)

16 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Op naar Oradea, Roemenië!

Landen bezocht: