Nog één blog om het bloggen af te leren - Reisverslag uit Ooltgensplaat, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu Nog één blog om het bloggen af te leren - Reisverslag uit Ooltgensplaat, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Nog één blog om het bloggen af te leren

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Januari 2013 | Nederland, Ooltgensplaat

Zoals de meesten van jullie al begrepen hebben ben ik gisteren thuis gekomen. Na een goede vlucht en een leuk welkom heb ik afgelopen nacht weer lekker in mijn eigen bed geslapen.

Ook mijn laatste dagen in Oradea waren nog erg mooi! Ik heb wederom geholpen in de projecten en weer wat spelletjes met de kinderen van school gedaan. Zoals ik in één van mijn eerste blogs beschreven had, hadden we kwartet gespeeld. In het begin was het zeer moeilijk voor mij, maar ook voor hen om een goed spel te spelen. Allereerst aangezien de taalbarrière, maar ook omdat de kinderen totaal niet tegen hun verlies konden.. Na 3 maanden spelletjes spelen, ging dat gelukkig veel beter! We hebben leuke spelletjes kunnen doen en vooral het kwartet beviel zeer goed!

Een paar weken geleden was Florin, onze gitarist jarig! Ik was uitgenodigd bij hem thuis, maar op dat moment was ik in het zigeunerdorp Dicanesti. Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn, dus had ik besloten om op een later moment nog een langs te gaan. Afgelopen zondag ben ik dus nog bij hem op bezoek geweest en hebben we een gezellige tijd gehad.

Maandag kwam ik thuis uit Casa Lumina en hadden mijn gastouders een verassing voor mij. Omdat het mijn laatste dagje zou zijn, gingen we samen ‘als gezin’ naar een restaurantje om gezellig wat te eten! We hadden goed gegeten en een fijne tijd!

Dinsdag ben ik door Cristi naar het vliegveld gebracht, waar alles gelukkig goed verliep. Na een mooie vlucht ben ik weer veilig aangekomen in het besneeuwde Nederland, waar ook alles goed verliep. Mijn bagage kwam vlug aan en hierna zag ik mijn familie weer! Een leuk welkom, waarna ik mij echt weer thuis voelde. Ook al mis ik de medewerkers, families en kinderen uit de projecten wel.

Ik had een idee om deze mensen te helpen! Dit idee is vooral voor de mensen die in Ooltgensplaat en omstreken wonen. Ik heb begrepen dat de Emté supermarkt weer een actie heeft om een gratis boodschappenpakket bij elkaar te sparen. Nu had ik het volgende idee: Als iedereen die deze blog leest, mij 1 of 2 zegeltjes geeft, dan kan ik van al die zegeltjes meerdere pakketten sparen. Deze pakketten hoop ik dan naar het zendingskantoor in Krimpen aan de Lek te brengen. Iedere maand gaat er een truck met spullen naar Roemenië toe en dan kunnen deze dozen ook mee! Heb je dus één of twee (meerdere mag natuurlijk ook) zegeltjes over, breng ze alstublieft naar mij en dan zorg ik ervoor dat ze op een goede plaatst terecht komen!! Alvast bedankt, ik zie naar de zegeltjes uit!! Deel gerust deze oproep met vrienden en familie! Ieder zegeltje is welkom :D

Ik hoop jullie weer vlug te spreken!
Tot ziens, Liesbeth!

  • 16 Januari 2013 - 14:39

    Gdhdtje:

    OOK OM HET AF TE LEREN!

    K hou het kort...

    fijn dat je nog leuke mooie dagen hebt gehad en een goede reis.

    Ik spreek je snel om al je verhalen te horen en fotos te zien!

    DOEI tot snel(hoop ik)

  • 17 Januari 2013 - 22:09

    Soetje En Barend Bakelaar:

    Liesbeth fijn dat je weer veilig thuis mocht komen en dat je mag terugzien op een zegenrijke periode in Roemenie.
    Zo te zien op de plaatjes was de familie ook weer blij om je in de armen te sluiten.
    Sliep je eigen bed lekker?

    We hopen je weer in de kerk in Ooltgensplaat te zien.

    Hartelijke groeten,

    Soetje/Barend.

  • 21 Januari 2013 - 14:41

    Bianca (Children's Relief):

    echt je laatste blog?? Ik geloof er niks van ;-)

    het einde van het begin, maar wordt vervolgd...??? of niet?

    goede tijd in Kniebis; hopelijk ben je inmiddels veilig aangekomen.

  • 03 Februari 2013 - 13:06

    Peet (van De Kassa):

    heej, deze had ik nog niet gelezen!!! wat een blits vliegtuig zeg!! en wat een warm welkom thuis!
    ik gooi de zegels van de week door de bus hoor!!!!

  • 04 Februari 2013 - 11:43

    Liesbeth Bos :

    Alvast super bedankt voor de zegeltjes!!!
    Ook alle anderen die meehelpen: GEWELDIG!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 31966

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 18 Juni 2014

Dts Heidebeek

27 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Boodschappenpakketten uitdelen :)

16 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Op naar Oradea, Roemenië!

Landen bezocht: