Tijd voor een update :) - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu Tijd voor een update :) - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update :)

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Februari 2014 | Nederland, Heerde

Heeej allemaal!

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor de reacties die ik gekregen heb op mijn vorige blog. Ondanks dat het niet mogelijk is om jullie vaak te zien, voel ik me toch dichtbij.

Afgelopen weken hebben we les gehad over diverse onderwerpen. Één hiervan was bidden, praten met God. Eigenlijk best wel gek, we noemen het praten met God, maar eigenlijk praten de meeste van ons alleen tegen God en stoppen daarna hun gebed. Het is net zoiets als dat je naar een dokter toegaat, je probleem vertelt en daarna wegloopt. Is het niet handig en eerbiedig om op een antwoord te wachten? Als je een relatie hebt met iemand is het ook gebruikelijk om allebei te spreken en dat je allebei luistert.

In de bijbel lezen we veel verhalen waarin God tot de mensen spreekt. Denk maar aan Noach die een ark moest gaan bouwen, terwijl er helemaal geen water in de buurt was, of Samuël die ’s nachts de stem van God hoort. De God van de bijbel is niet verandert en wilt ook nu tot mensen spreken. Hoe spreekt Hij dan? God spreekt door je eigen gedachten heen. Je krijgt zomaar een idee in je gedachten, iets wat je zelf niet had kunnen bedenken, eigenlijk is het idee niet te analyseren.

Ook doen we wekelijks vrijwilligerswerk, zo ga ik met een groepje van 5 meiden naar een dagbesteding. Hier komen mensen met een aangeboren hersenletsel, die daardoor lichamelijk beperkt zijn. Met hen doen we verschillende activiteiten, een aantal keren hebben we met vilt mooie dingen gemaakt. Vorige week was het heel lekker weer en toen hebben we buiten een rondje met hen gelopen.

Wat ik graag wil laten weten: De outreach is bekend!!!
Vorige week zijn de bestemmingen bekend gemaakt, we mochten kiezen tussen Indonesië of Peru&Bolivia. Ik heb voor Peru&Bolivia gekozen, maar als iedereen daarvoor zou kiezen dan moesten er mensen switchen. Uiteindelijk had de helft voor Indonesië gekozen en de helft voor Peru&Bolivia, dus hoefde er niemand te switchen! De staf heeft het programma al voor een groot deel opgezet, maar er is zeker plaats voor onze inbreng. Wat we precies gaan doen is ons nog niet verteld, maar we zullen vooral praktische hulp verlenen en daar doorheen het evangelie uitleggen.

Ik vraag me af of u en jij misschien een mogelijkheid ziet om een kleine gift te geven, zodat we dit werk kunnen gaan doen in Peru & Bolivia. D.m.v. deze blog en foto’s zal ik jullie dan ook op de hoogte houden wat we met jullie sponsorgeld hebben gedaan. Als je iets geven wilt, dan kun je dat sturen naar mijn rekeningnummer; 360605648 t.n.v. Liesbeth Bos o.v.v. gift Peru. Ook is er de mogelijkheid om je gift te sturen naar de organisatie, zodat het aftrekbaar bij de belasting is. Dat rekeningnummer is: 32.65.21.062 t.n.v. Stichting JmeO, Heerde vermeld hier wel duidelijk mijn naam bij.

In ieder geval heel erg bedankt dat jullie meeleven en voor jullie gebed,

Liefs van Liesbeth

• 09 Februari 2014 - 22:09

Els:

Waaaauw Liesbeth! Peru & Bolivia, su-per mooi :D :D

• 10 Februari 2014 - 18:40

Jap:

Heeey Liesbeth!

Super gaaf! Ik vind het nog steeds erg bijzonder dat je deze stap naar de DTS genomen hebt. Ik volg het dan ook met grote interesse! Peru en Bolivia, klinkt mooi. Gezien het werk dat je in Roemenië al met volle passie deed, zal dit zeker ook echt een plek zijn, waar je vast veel kan betekenen voor de mensen om je heen...

Schitterend, zoals je gigantisch veel mag leren met God op Heidebeek.

Groetjes,

JJ

• 11 Februari 2014 - 13:01

Ma:

Dear Elisabetha,

We zijn zo trots op jou.
    "Wat wij ook doen, het is omdat we er door de liefde van Christus toe gedrongen worden.
    Als wij geloven dat Christus voor ons allen gestorven is, moeten wij ook geloven dat wij, wat ons oude leven betreft, gestorven zijn. Hij is gestorven, opdat allen die van Hem eeuwig leven kregen, niet langer voor zichzelf zullen leven, maar voor Christus, die voor hen gestorven en weer levend geworden is."
    2 Korinthiërs 5: 14,15
    Pa en ma, Corné en Maayke.

• 13 Februari 2014 - 12:00

Bianca:

Tof!!!

• 19 Februari 2014 - 15:21

Peet Van De Kassa:

Mooi Liesbeth!!!! En fijn dat je naar Peru gaat!!! Ik volg je avonturen en je mooie verhalen!!!
    Groeten uut de Plaet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!