Liefde uitdelen <3 - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu Liefde uitdelen <3 - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Liefde uitdelen <3

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Maart 2014 | Nederland, Heerde

Beste vrienden en familie,

We hebben weer veel gedaan, waar ik jullie graag van op de hoogte wil brengen. Zo zijn we bijvoorbeeld met de hele klas vorige week naar Amsterdam gegaan om daar één week op de basis van JmeO* te zijn.

We hebben die week lessen gehad over zending en evangelisatie. Het is belangrijk dat iedereen erachter komt wie God is zodat zij een keuze voor of tegen Hem kunnen maken. We hebben nagedacht over verschillende mogelijkheden om dat te vertellen.

Samen met de groep van Amsterdam zijn we midden in Amsterdam wat liederen gaan zingen. Sommige mensen kwamen naar ons toe en vroegen waar dit vanuit ging zo hadden we een mogelijkheid om ons geloof te delen. Later zijn we zelf mensen gaan aanspreken, het was mooi om te zien hoeveel openheid er was.

Op een andere dag hebben we in samen werking met ‘Leger des heils’ eten klaar gemaakt om op straat uit te delen aan de dakloze mensen. Er waren die avond zo’n 35 mensen ook met hen hebben we goede gesprekken gehad. Deze mensen voelen zich vaak alleen, daardoor waren ze echt blij met onze aanwezigheid. Samen met een klasgenoot spraken we met een man, die vertelde dat liefde één van de belangrijkste dingen in zijn leven is. Ik vertelde dat ik het daar helemaal mee eens was, liefde is echt belangrijk. We vertelden hem dat de liefde van de mensen voorwaardelijk is. Zoals we in Nederland vaak zeggen: ‘Voor wat, hoort wat’ Maar dat de liefde van God onvoorwaardelijk is. God houdt van ons zoals we zijn, maar Hij houdt teveel van ons om ons te laten zoals we zijn.

Een andere dag zijn we naar de vluchthaven geweest. Er zijn behoorlijk wat mensen die vluchten omdat hun thuisland niet veilig is door bijvoorbeeld oorlog. Als zij in Nederland terecht komen dan wordt er een onderzoek gestart om te kijken of ze een verblijfsvergunning kunnen krijgen. Bij een aantal van deze vluchtelingen vind de overheid dat hun thuisland wel veilig genoeg is dus mogen zij niet in Nederland blijven. Ze vallen tussen wal en schip, volgens hen is het onveilig in hun eigen land, maar hier worden ze op straat gezet. Daarom is er de vluchthaven, een oude gevangenis waar deze vluchtelingen onderdak ontvangen. Mensen uit de buurt zorgen voor hen door bijvoorbeeld kleding te wassen of voedsel te geven. Ook zijn er advocaten die hun diensten gratis verlenen om deze mensen te helpen in hun situatie. Wij zijn daar 2 avonden geweest om naar deze mensen te luisteren en hen te bemoedigen.

Iedere week is er iemand uit onze groep die een korte overdenking mag delen. Vorige week was ik aan de beurt, mijn onderwerp was vertrouwen in God. Hierbij gebruikte ik het filmpje: ‘The story of Blondin Nederlands’ zeker aan te raden om eens op Youtube op te zoeken. Mijn klasgenoten vonden dat ik het goed deed en ik vond het fijn om te doen.

Omdat we binnen 1 maand al naar Peru/Bolivia gaan, gaan de voorbereidingen daarvan ook door. Met elkaar bedenken we programma’s die we daar met de mensen kunnen doen. We zijn onder andere een dans aan het aan leren om aan de mensen te laten zien, binnenkort zullen we ook in drama stuk gaan oefenen.

Voordat onze groep op outreach zal gaan is er een uitzegeningsdienst. Die zal zijn op zondag 23 maart om 15:00, vanaf 14:30 staat de koffie en thee klaar. Het lijkt me leuk om je daar te zien als dat mogelijk is. Graag wel even doorgeven of je komt, zodat we in kunnen schatten hoeveel er komen. Deze dienst wordt gehouden in ’s Heerenhof, Zwarte weg 10 te Heerde.

Ben je ook zo benieuwd hoe een dag hier er aan toe gaat? Binnenkort is er een opendag! Op dinsdag 18 maart is het mogelijk om een dagje mee te draaien met mijn groep om te zien wat ik doe en om te zien wat JmeO nog meer doet. Die dag zal er iemand spreken over barmhartigheid en rechtvaardigheid. De dag duurt van 8:30 tot 15:30 en er zal gezorgd worden voor een warme maaltijd tussen de middag, het is gratis om te komen. De locatie hiervan is op Heidebeek, Mussenkampseweg 32 te Heerde. Graag wel even aan mij doorgeven als je van plan bent om te komen :)

Hoe gaat het eigenlijk met jullie? Ook zo genoten van het lekkere weer dit weekend? Ohja, heeft er iemand van jullie toevallig een goede backpack van ongeveer 75 liter? Dan zal ik dat graag willen horen :) Vast bedankt.

Bedankt voor jullie meeleven, gebed en giften!

Veel zegen en tot ziens, Liesbeth

JmeO = Jeugd met een opdracht, wereldwijd bekend als Ywam – Youth with a mission

  • 09 Maart 2014 - 20:43

    Jannie:

    Liesbeth, wat leuk weer een bericht.
    wat maak jij veel mee.
    Je moeder was pas hier en vertelde dat je naar Amsterdam ging.
    was het weekend in Ooltgensplaat ook leuk.

    van weekend zijn wij weer met de tov begonnen.
    ik zal even voor de datum kijken.
    Ik sms je er nog wel over.

    xxx Jannie

  • 09 Maart 2014 - 20:55

    Marieke Ras:

    Hey Liesbeth,
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen en heel erg leuk om je ook gezien te hebben vorige week zaterdag.
    Ik denk dat ik wel een backpack van 75 L heb (in ieder geval een grote). Stuur maar even een mailtje om me er aan te herinneren om daar even naar te kijken. Ik neem deze toch niet mee op reis en anders ligt hij hier maar op zolder.....
    Heel veel zegen in alles en ik zie je mailtje wel verschijnen!
    groetjes Marieke

  • 09 Maart 2014 - 21:17

    Maarten.:

    Hallo Liesbeth,

    Indrukwekkend om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Fijn dat je ook de vrijmoedigheid krijgt om dit werk te mogen en kunnen doen.

    Bij deze geef ik je ook door dat ik hoop te komen de 23e maart.

    Gods zegen bij alles wat je doet.

    Met vriendelijke groet,

    Opa, Oma en Oom Maarten.

  • 10 Maart 2014 - 17:45

    Peet (van De Kassa):

    hoi Liesbeth,
    mooi om te lezen over wat je allemaal doet en meemaakt.
    Je gaat al supersnel weg, wat gaat de tijd toch hard, ik blijf je volgen!

    groetjes uut de Plaet
    Peet

  • 11 Maart 2014 - 09:29

    Leonie :

    Hoi Liesbeth,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Super gaaf!!
    Ik zou zeggen ga zo door, ik vind het knap dat je dit allemaal (durft) onderneemt.
    Heel veel zegen op je werk en voor de reis naar Peru natuurlijk ;-)

    Groetjes Leonie Bom

  • 11 Maart 2014 - 12:23

    Bianca:

    Mooi al die ontwikkelingen die je door maakt!

    Succes en zegen met de voorbereidingen van je reis.

    Spread the Love!

    PS: Mooi filmpje, maar vraagt voor algemeen publiek om meer uitleg. Jammer dat dat er niet gelijk bij verteld wordt.

  • 11 Maart 2014 - 20:00

    Nicole:

    Ha Liesbeth,

    Erg leuk om je verslag te lezen! Helaas zijn wij er de 23e niet bij, want ons jongste neefje wordt dan gedoopt. Wij wensen jou in ieder geval een gezegende dienst en een hele goede tijd daar in dat verre land.

    Groetjes van ons allen,
    Nicole

  • 22 Maart 2014 - 09:14

    Tante Corrie:

    hoi liesbeth

    wij hopen zondag er bij te zijn
    of klaas mee gaat weten we nog niet
    je ziet het wel

    groetjes uit ooltgensplaat
    Ome adrie tante corrie
    klaas en samantha
    elizabeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerde

Liesbeth

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 31961

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 18 Juni 2014

Dts Heidebeek

27 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Boodschappenpakketten uitdelen :)

16 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Op naar Oradea, Roemenië!

Landen bezocht: