Aangekomen op de Dts - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu Aangekomen op de Dts - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Aangekomen op de Dts

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 Januari 2014 | Nederland, Heerde

Heeeej familie, vrienden en andere bekenden,

Velen van jullie hebben gevraagd of ik jullie op de hoogte wil houden, vandaar dat ik besloten heb om zo af en toe weer een blog te plaatsen.

Vorige week woensdag hebben mijn vader en moeder mij naar Epe gebracht, hier is het gebouw genaamd ‘Licht in ’t duuster’ waar ik komende 3 maanden zal verblijven. De leslocatie is Heidebeek in Heerde. Dagelijks zullen we op en neer fietsen om de lessen bij te wonen.

Wat ga ik hier eigenlijk doen en waarom?
Zoals de meeste van jullie weten ben ik dus gestart met een Dts een discipel training school. Deze Dts heeft de focus: Mercy & Justice. Bij mercy gaat het om barmhartigheid oftewel liefdevol medelijden en bij justice gaat het om rechtvaardigheid/gerechtigheid. In de bijbel wordt dit vaak tegelijk tijd behandeld, zoals bijvoorbeeld in Jesaja 1:17. “Leer goed te doen. Zoek het recht, houd tirannen in toom, bied wezen bescherming, sta weduwen bij.” Tijdens deze Dts zullen we hieraan gaan werken.
De school wordt gegeven door Jeugd met een Opdracht. Deze zendingsgemeenschap is ontstaan in Amerika onder de naam Youth with a Mission en werkt nu in meer dan 200 landen.

Eerst hebben we zo’n 3 maanden les en daarna zullen we voor 3 maanden op outreach gaan, waarvan de bestemming voor ons nog niet bekend is.
Ik heb ervoor gekozen om dit half jaar apart te zetten voor de Heere God omdat hij het waard is. (Hij heeft ons het Leven gegeven, dit is iets wat ik terug kan doen). Het lijkt me mooi om meer en meer over de bijbel te leren en God nog beter te leren kennen, ook wil ik eraan mee werken om Hem aan de wereld bekend te maken.

We zijn met 21 studenten en 7 stafleden, bij elkaar een gezellig gemeenschap! We hebben wat spellen gespeeld waarbij we elkaar beter leren kennen ook hebben we allemaal een werktaak gekregen. Ik zal samen met een paar anderen ervoor zorgen dat de keuken en eetzaal op Heidebeek er altijd goed uit zal zien.

Afgelopen maandag is het thema van ons leerjaar bekend gemaakt: Route 58. Dit is gebaseerd op Jesaja 58 waar het gaat om de ander. We moeten opkomen voor recht. Zoals in vers 7 staat: -Ons voedsel delen met de hongerige
- Onderdak bieden aan armen
- Iemand kleden die naakt rondloopt
We beseffen ons dat we dit niet allemaal kunnen doen, maar we kunnen wel iets doen voor de ander! We kunnen hierbij denken aan de slachtoffers van natuurrampen en de armen in andere landen, maar het begint eigenlijk al heel dichtbij. Misschien woont er bij jou in de straat wel iemand die het niet breed heeft. Ga eens langs en vraag of je iets kunt beteken. (Dit geldt ook voor mijzelf. Ik wil hier meer tijd voor vrijmaken). Door de bijbel heen lezen we dat God totaal niet van onrecht houdt, maar dat Hij ons wilt gebruiken om er iets tegen te doen.
In het begin dacht ik even dat het onmogelijk is om alle arme mensen te helpen, maar we mogen weten dat het met elkaar mogelijk is en dat God ons er krachtig voor zal maken en ons hierin voortdurend zal leiden.

De stafleden waren ongeveer een half jaar geleden gestart met de voorbereidingen voor deze Dts. Voordat zij gingen nadenken over een thema zijn ze met elkaar gaan bidden en zo kwamen zij terecht op dit thema.

We hebben al verschillende lessen gehad waaronder, voorbede, vasten, aanbidding en stille tijd. Het is belangrijk om dagelijks tijd door te brengen met de Hemelse Vader.

Voor de lessen die we hebben krijgen we ook huiswerk dus daar ga ik weer mee verder. Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat! Laat gerust een reactie achter of stuur een e-mailtje :)

Liefs van Liesbeth

Gebedspunten:
Dank God dat Hij mij naar deze cursus heeft geleid en dat ik in een leuke groep terecht gekomen ben.
Bid Hem dat wij Hem meer en meer zullen vertrouwen dat Hij ons zal helpen bij de opdracht die ons gegeven is. (zorgen voor de armen)

  • 18 Januari 2014 - 23:35

    Nicole Dogterom:

    Hey Liesbeth, wat leuk om je zo te volgen. Fijn dat de eerste indrukken positief zijn. Ik ben benieuwd hoe je de komende tijd gaat ervaren en wat God allemaal in je leven gaat doen.
    Geniet ervan!

    Liefs, Nicole

  • 18 Januari 2014 - 23:50

    Thor:

    You shall receive power when the Holy Spirit somes upon you and you shall be My witness!

    hand1:8

  • 19 Januari 2014 - 00:54

    Arie Bos:

    Mooi te horen dat je het goed naar je zin hebt en je gezegend voeld met je groep.
    Ik kom net uit de levende steen ,thema als we willen groeien moeten we keuzes maken,
    Wat een bevestiging.

  • 20 Januari 2014 - 15:03

    Lizette:

    hoi Liesbeth!

    Ik heb je blog gelezen en vind het heel knap dat je nu deze cursus gaat doen. Ik weet dat dit veel voor je betekend, en ik hoop dat deze cursus kan bieden wat je ervan hebt verwacht.
    Fijn dat je een leuke groep hebt en dat je het naar je zin hebt!
    Je weet dat ik zelf niks met het geloof heb, maar ik vind het heel interessant om je blog te volgen.

    Veel liefs en geluk,

    Lizette Warnars. x

  • 20 Januari 2014 - 18:15

    Peet (van De Kassa):

    Je ma vertelde me over je avontuur vandaag, ik ga je zeker weer volgen hoor !!!!!!
    Groetjes uut de Plaet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 20 Januari 2014 - 18:57

    Saapke:

    Ha Liesbeth,

    Dan zit je héél erg in de buurt;)
    Ik wens je een ontzettend mooie en gave tijd toe en hoop en bid dat je zult vinden wat je zoekt!

    Groetjes

  • 21 Januari 2014 - 19:53

    Els:

    Wat tof zeg! Veel zegen :) Ik ga je weer (nog) volgen! haha

  • 28 Januari 2014 - 13:34

    Bianca:

    Tof Liesbeth! Een hele gezegende tijd toegewenst. Wat een prachtig thema om aankomende periode mee bezig te gaan en in te groeien.

  • 09 Februari 2014 - 12:50

    Renate:

    Leuk Liesbeth dat je zo naar je zin heb Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerde

Liesbeth

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1842
Totaal aantal bezoekers 31993

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 18 Juni 2014

Dts Heidebeek

27 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Boodschappenpakketten uitdelen :)

16 Oktober 2012 - 16 Januari 2013

Op naar Oradea, Roemenië!

Landen bezocht: